Rólunk

Szeretünk utazni, már ifjú korunkban is sokfelé jártunk. Aztán, ahogy jöttek a gyerekek, kicsit másképp teltek a nyarak: a nagyszülőkhöz utaztunk egy hétre az egyik irányba, egy hétre a másik irányba. Tőlük pedig kirándulgattunk, épp csak akkora távolságra, hogy egy nap elég legyen rá.

Így voltunk többször is Pécsen, Szigetváron, Harkányban, Siklóson, a Balatonnál, másik mamától Sárospatakra, Nyíregyházára, Debrecenbe, Hortobágyra, Aggtelekre mentünk kirándulni, a Bükkben többfelé csavarogtunk. Barátokhoz is szívesen utaztunk Szolnokra, Békéscsabára, Veszprémbe...

A gyerekek viharos gyorsasággal nőnek, lassacskán távolabbi célpontokra is mertünk gondolni. Az első ilyen nagyszabású nyaralásunkat Horvátországban töltöttük. Megnéztük a Plitvicei tavakat, Trogirt, Splitet, Pagot, Zadart, voltunk Rijekában, átmentünk a Krk-szigetre, Pulában megnéztük az amfiteátrumot, és természetesen nagyon sokat pancsoltunk.

Ezután már bátran szedtük a sátorfánkat és mentünk Szegedre is, Sopronba is. És mentünk Egerbe, Salgótarjánba (onnan Ipolytarnócra, Parádra, Hollókőre, a környék várait is körbenéztük), Sárvárra, Ceglédre és még ki tudja merre...

Voltunk nyaralni Szlovákiában, a keleti felén sokat kirándultunk: Kassa, Krasznahorka vára, Szepes vára, "megmásztuk" a Lomnicot, a Tamás-sziklát, a Sucha Belát, megcsodáltuk a Csorba-tavat, és a fantasztikus barlangokat (az ochtinai aragonitbarlangot és a dobsinai jégbarlangot).

Mindez szépen a feledés homályába vész, csak néhány fénykép marad évek múlva ezekből a kiruccanásokból.

Volt viszont egy hosszúra nyúlt, két évig tartó "nyaralásunk", ahol blogot vezettem, így minden rokon, ismerős könnyen követhette a kinti életünket... és nekünk is olyan jó így visszaemlékezni, újraolvasni a kinti eseményeket.

Az idei nyaraláson már ugyanúgy készültek a feljegyzések, mint az óceánon túl... és ezután majd mindig felírjuk, ha valami érdekes helyre megyünk, vagy érdekeset látunk - bárhol leszünk is kis hazánkban, vagy a nagy világban.

Ezért született ez a blog.