2022/11/13

Komáromi kiruccanás

Az őszi szünetre nem, de egy héttel későbbre szerveztünk egy pár napos programot, csak kettecskén, a fiúk mind suliban voltak még. Mivel most a kikapcsolódás volt az elsődleges cél, csak itt a közelben, Komáromban foglaltunk szállást.

Az eredeti terveinket naponta borította fel minden kinézett múzeum, mindegyik pont erre a két-három napra tett technikai szünetet, meg telt meg a naptárja... Úgyhogy végül Észak-Komáromban kezdtünk, aznap még nyitva volt az Öregvár. Kicsit korábban értünk oda, de így legalább meg tudtuk keresni időben a jegyirodát (a GPS nagyon nem oda visz, ahol a rendőrség épülete van), és kicsit körbejártuk a belvárost is. Megnéztük a Klapka teret és még pár közeli utcát, meg az Anglia parkot.
Csütörtök délelőtt nem volt túl nagy az érdeklődés, csak mi ketten vettünk jegyet a 11 órás túrára. Így aztán abszolút személyre szabott vezetést kaptunk. A laktanya rész éppen nagy felújítás alatt van, az épületből sem sok minden látszik. Az épületekben egyébként nincs még semmi, még csak tervek vannak arra, hogy mivel fogják megtölteni ezt a sok teret. Az oroszok nyomát találtuk meg itt is pár helyen, néhány kép azért ki van rakva, hogy lássuk a fejlődést, hogyan halad a felújítás, de még nagyon az elején vannak. Persze a Monostori erőd is nagyon sokat változott az alatt a néhány év alatt is, ami két látogatásunk között eltelt, biztosan itt is így lesz majd.

Figyelmünkbe ajánlott még egy-két látnivalót a hölgy is, úgyhogy a vár után még visszamentünk a Tiszti Pavilon udvarába is és az Európa udvaron is sétáltunk egyet.

Ebédelni egy már kipróbált étterembe akartunk menni Dél-Komáromba, de itt is meglepődtünk. Annak ellenére, hogy hétköznap volt és dél, teltház volt, nem volt helyük. Így aztán mentünk a másik kinézett étterembe, megkóstoltuk a török konyhát. Szuper volt. Még szinte le sem adtuk a rendelést, már hozták is a levest, a másodikra sem kellett várni és hatalmas adagokat kaptunk. Ráadásul még finom is volt minden.

Délután aztán elfoglaltuk a szállást, elszaladtunk még egy kis vacsoravásárlásra, aztán mentünk a fürdőbe. És innentől semmi mást nem csináltunk, csak áztunk, aztán pihentünk, olvasás, kötés, tévézés volt csak a program.

Reggel a szállodában kértünk reggelit, utána megint mentünk ázni. Ezzel a délelőtt nagyjából el is telt, úgyhogy átsétáltunk a hídon az előző nap kiválasztott étteremhez. Itt már foglaltunk asztalt előre, na itt meg bőven volt hely. :) A leveses tányéron meglepődtünk, megehetetlennek tűnt a mennyiség, de azért sikerült mind megenni. A második viszont már sokkal szolidabb adag volt, így együtt pont jó volt. Desszertre már nem maradt helyünk, jóllaktunk.

Erre a délutánra Dél-Komáromot terveztük be, sétáltunk egy kicsit a régiesebb házak között, de itt nagyon gyorsan végeztünk. Az erődöket, az Igmándit kivéve, már korábban megnéztük, de az most is zárva volt, azt majd máskor... Mentünk ismét a medencékbe, aztán folytattuk a lustálkodást a szobánkban.

Szombatra elég sűrű programot sikerült összerakni. Reggelit még a szállodában ettünk, aztán úgy hagytuk el a várost, hogy átmentünk a régi hídon az északi oldalra, az új hídon jöttünk vissza (már sokszor elmentünk mellette, de a hídon még egyszer sem mentünk át), gondoltuk, ma megnézzük közelről. A köd viszont nem úgy gondolta. Még a híd pillérjét sem nagyon lehetett látni, akkora volt a köd.

Estére koncertjegyünk volt, ezért Pestre terveztük ezt a napot. A Retroban kezdtünk, hát, ez egy élmény volt tényleg. Mennyi mindenünk volt a saját háztartásunkban annak idején, most meg már múzeumi tárgy lett belőlük. Sorban csináltuk végig a kvízeket, nyitogattunk minden ajtót, melyik milyen emléket rejt.. Néha dalra is fakadtam, annyi mozgalmi dal, orosz dal szólt végig! Azt nem tudom, a következő generációnak mit mond, mit ad egy ilyen gyűjtemény, de nekünk buli volt.

Innen egy ebédre és egy moziba mentünk, aztán jött a nap zárásaként a koncert. Szuper 3 nap volt!