2013/11/01

2. nap: kirándulások a Káli-medencében

Ezt a napot a Hegyestűnél kezdtük. Mi voltunk az első fizető vendégek. Ez egy kicsit meg is lepett, mert azért nem olyan hűde, hajde a szolgáltatás, ahhoz képest meg elég drága a belépő...

Felmásztunk a Hegyestű tetejére, kerestük azt az Árpád-kori romot, amikről írtak a táblákon, de mi semmi nyomát nem láttuk...  A köveket azért megcsodáltuk, készült ezer fénykép a tájról (ami még mindig tetszett), aztán lemásztunk, bementünk a "múzeumba", majd mentünk tovább.

Ismét Kékkút volt az úti cél, most a forrást kerestük fel, megkóstoltuk a híres ásványvizet. Elég sokan voltak itt is, úgy vettem észre, itt is vezetett túra indult éppen (Hegyestűnél is volt ilyesmi).
Mi pedig Badacsonyba mentünk. Felmásztunk (még autóval) a hegyre. A Kisfaludy étterem mellől indul egy körtúra, azon végigmentünk. Itt is elég sok kiránduló volt (másnak is bejött ez a szép napos őszi idő), itt is készült ezer kép a tájról és a sok kőről...
A túra végén beültünk a nagysikerű Rózsakő étterembe. Nagyjából félóra alatt sikerült eljutunk odáig, hogy rendeljünk mindenkinek egy mustot. Újabb sok perc múlva meg is kaptuk. Eltelt egy egész óra és mi még mindig nem kaptunk étlapot sem. Kint ültünk a teraszon, kezdtünk kihűlni... úgyhogy felálltunk és otthagytuk az egészet. A körülöttünk ülők is elég türelmetlenek voltak, nemcsak mi részesültünk ilyen jó kiszolgálásban. Mások talán türelmesebbek voltak, illetve voltak olyan szerencsések is, akik nálunk hamarabb kaptak étlapot, pedig később érkeztek...
Azt nem bírtam megtenni, hogy fizetés nélkül lelépjünk (pedig megérdemelték volna), úgyhogy mi mentünk be és fizettünk... annyi sem volt, hogy bocs.
Szezon után már alig volt nyitva valami Badacsonyban, azzal meg így jártunk...

Mentünk hát Tapolcára. Ott csak úgy találomra megálltunk egy étterem előtt. Bementünk a Peppino Pizzeriába, 5 percen belül felvették az italrendelésünket, addigra már volt a kezünkben étlap is. Nagyon jókat ettünk (pizzát pont nem), és 1 óra múlva már a fizetésnél tartottunk. Itt aztán szívesen adtunk borravalót is!

Sétálni indultunk a városban. Először is vettünk mozijegyet (ilyen olcsón régen voltunk moziban!), aztán csak úgy találomra róttuk az utcákat! Hamar ránk sötétedett, úgyhogy inkább a kivilágított belvárost láttuk, nappali fényben nem is jártunk arra... így tetszett!
Este még megnéztünk egy vígjátékot is, aztán már csak a szállásra mentünk vissza.
(Sajnos a tavas barlang most valamiért zárva volt, így azt ki kellett hagynunk, pedig ott parkoltunk előtte.)

Frissítés: 4 évvel később újra megpróbáltuk. Elmentünk Tapolcára a 40 fokos nyári melegben (gondoltuk, ilyenkor tökéletes program a barlang). Nem is volt nagy sor, csak egy családot kellett kivárnunk a pénztárnál. Én simán kértem is a jegyet a mi családunknak, délután 3-kor. Erre azt mondta a pénztáros, hogy ok, de csak a 17:40-es időpont szabad. Esetleg még később tudunk bemenni... Szóval ajánlott előre foglalni jegyet, hogy ne menjen potyára a tavas barlangba az ember.