2016/08/06

Mohács, Szigetvár

Nagy családi kiruccanáson voltunk Birjánban a Töltött paprika Fesztiválon. Na, hát ez nekünk túl sokáig nem pálya, úgyhogy mi majdnem délben leléptünk, onnan már nem volt messze Mohács.

Mohácson is voltunk már, amikor kicsik voltak a srácok. Akkor valószínűleg valami hűvösebb napon voltunk ott, mert akkor vígan fényképezkedtünk a parkban, most meg az árnyékhoz ragaszkodtunk inkább....

Elvileg van családi jegy is, meg ped.igazolvány is érvényes, de a kettő együtt szerintük nem igazán működött. (Eddig mindenhol tudtunk kombinálni mindkettővel.) Mindegy, állítólag a lehető legolcsóbban mentünk be. :)

A jó hűvös múzeumban kezdtünk. Épp ment a film, amikor odaértünk, bár nem az elejéről, de elkezdtük nézni. (Jó film volt, akár órákon is bemutatnám, de természetesen nincs fent a youtube-on... Kár!) Aztán az általunk jegyszedőnek hitt bácsi olyan tárlatvezetést tartott, hogy csak ámultunk. Alig van kiállított tárgy... itt két fegyver, ott három ékszer, na meg még vagy 5 figura törökkori öltözékben, aztán slussz. Na, hát erről az alig néhány látnivalóról olyan szép előadás kerekedett, hogy ihaj. Minden darabnak története van, minden öltözék minden részlete fontos (egy kardot még meg is foghattunk, csak hogy érezzük a súlyát, kipróbálhassuk, milyen lehetett ezzel harcolni anno), minden zászlóról mindent tudni kell - de közben előkerültek a lengyel barátaink, hogy a magyarokat összeköti a kulturális örökség és mi félszavakból is értjük egymást (mit mondana egy külföldinek az, hogy "több is veszett Mohácsnál") még egy kis játék is belefért a végére, aki tudta a választ, az ajándékot kapott (egy névjegyet :)). (Az volt a kérdés, hogy melyik városban harangoznak 11 órakor is. Ketten-hárman tudtuk!)
A végén még leültünk, hogy a film elejét is megnézzük, aztán felmentünk a tetőre. Ott már nem volt olyan jó idő és ott csak képeket lehetett látni. Viszont a parkra nagyon klassz kilátás nyílt fentről.

A parkban nem időztünk nagyon, rettentő meleg volt és azt már úgyis alaposan megnéztük pár éve.

A bácsi által ajánlott Busó udvarba mentünk el, ott ettünk egy finom ebédet, aztán még csavarogtunk egy kicsit a városban. Szép a mohácsi belváros, jól ki van építve a Duna-part is, tetszett.

Innen még elmentünk Szigetvárra is, ahol szintén többször is voltunk már, de most ez volt a közelben. Sokáig nyitva van a vár, de most sajnos nem sok sikerrel jártunk. Éppen felújítás volt itt is, úgyhogy a falakat meg sem lehetett közelíteni... a múzeumot meg pont nem is akartuk most is megnézni, mi inkább falakon (ok, falak mellett, mert a falakon úgysem lehet) akartunk mászkálni. Így végül ezt most kihagytuk, mentünk a városba itt is. A belváros itt is nagyon szép... csak irtó meleg volt még ezekben a délutáni órákban is, úgyhogy sokáig nem bírtuk.