2016/08/04

Pozsony

Elég hirtelen ötlet volt, hogy menjünk el Pozsonyba, nem is készültünk rá nagyon. Talán hétfőn délben találtuk ki, hogy kedden elmegyünk. Este egy kis segédlet kinyomtatása, aztán már indulhattunk is.

Reggel még itt Párkánynál átmentünk a szlovák oldalra, hogy lássunk valamit az országból is. Így elég sokáig tartott az út, de közben nézelődtünk.

A városközpontba gyorsan beértünk, a parkolás már nem volt ilyen egyszerű. Köröztünk kicsit a környező utcákon, de ingyenes lehetőséget sehol nem találtunk. Nekünk meg egyetlen fillér eurónk nem volt. Más lehetőség nem lévén, leálltunk egy fizetős helyen, aztán mentünk egy bankautomatához. :)

Az egyik kanyarban egy szép palota mellett mentünk el, de ez nem volt rajta a tájékoztatónkon, pedig nagyon jól nézett ki. Azóta megkerestem, ez a Grassalkovich palota volt.

Vittünk esernyőket, hogy el ne ázzunk, ehhez képest megint naptejjel kellett kezdenünk, jó idő volt!

A látnivalókhoz egészen közel sikerült megállni! Pár perc alatt ott voltunk a színház épületénél, előttünk a gyönyörű korzó. Szerencsére itt elég sok az árnyék is, jó kis nyári nyüzsgés volt végig. Nekünk bejött ez az utca!

Még rögtön a kezdet kezdetén felmentünk a várba, amíg bírjuk a meleget... A térkép alapján kicsit hosszabbnak tűnt az út, de pár perc elég volt, hogy odaérjünk (jól ki is van táblázva végig). Elmentünk a Szent Márton székesegyház mellett, most egy része be volt állványozva sajnos.
A várban körbenéztünk a falakról is, bementünk a kapun is, elég üres ez a rész, de legalább jó hűvös van. :) Egyébként klassz a panoráma, a vár pedig szépen rendben van tartva!

Mentünk vissza a belvárosba. A sétáló utcák nagyon tetszettek, hangulatos, rendezett, itt tényleg kedve van az embernek csavarogni! Próbáltuk azonosítani az építményeket, templomokat, palotákat, de annyi szépség van itt, hogy mindenről nem találtunk infót a papírunkon.

A prímás palota mellett volt egy szép épület, amiről kiderült, hogy ez a városi múzeum, de a fényképeinken nem láttam sehol. Aztán kiderült a turpisság, a másik oldalról, a főtérről fotózták, nekem az az oldal volt meg. Jókat írtak róla, úgyhogy ide bementünk. A belső udvar még jobban tetszett (biztos, hogy itt készült pár film).

Ide belépőt is vettünk, úgyhogy még a toronyba is sikerült felmennünk, a tetőről körbenéztünk, szép panorámában gyönyörködhettünk. A kiállításon elégedetten állapítottuk meg, hogy a magyar történelmet is leírták (bár csak szlovák, német és angol feliratok vannak mindenütt, magyarul a személyzet egyetlen tagja sem tudott - legalábbis hozzánk csak angolul szóltak).

Elmentünk még a Mihály-kapuig is aztán már csak kóboroltunk fel-alá a történelmi óvárosban. Megvolt a régi országház, újabb paloták, templomok. Időnként szembe jöttek velünk a jópofa pozsonyi szobrok is, de mindet nem találtuk meg.

Fagyiztunk is egyet, végig is mentünk szinte minden utcán, parkolójegyünk is lejárt, úgyhogy felkerekedtünk, indultunk haza. Nekünk tetszett Pozsony!

Frissítés: Következő évben tantestületi kiránduláson voltam ismét Pozsonyban, vonattal. A tömegközlekedés is remek, gyorsan, könnyen el lehet jutni a belvárosba.
Ebben az évben a prímás palotát is, a székesegyházat és a várat is megnéztük belülről. Azért egyik sincs túlságosan telerakva kiállítási tárgyakkal... A palotát gyorsan végig lehet járni, a végén a kápolnára rálátni elég érdekes. A templomban gyorsan szétosztlottunk, ott csak csoportoknak kell belépőt fizetniük
😊. A várban meg nincs kijelölt/ajánlott útvonal, úgyhogy mindenki más részletet nézett meg, hagyott ki. A termek szinte kongtak az ürességtől, bőven elférne még itt rengeteg bútor, kép és minden egyéb.
Egy nagyon jó kis étterembe mentünk ebédelni. Bár sietnünk kellett, mert volt foglalásuk majd minden asztalra, elég gyorsan kiszolgáltak és jó is volt a kaja. Az étterem meg mint egy múzeum... Klassz volt!