2020/08/18

Nyaralás 2020. - Repülőtérlátogatás

Eredetileg úgy terveztem, hogy szombaton délelőtt elmegyünk a reptérre, délután még esetleg lehet egy csokitúrával is próbálkozni, este pedig csillagot vizsgálunk. Aztán valahogy ügyesen mellé nyúltam, és vasárnapra foglaltam a repteret. Hiába akartam utólag helyesbíteni, már nem volt hely szombatra, úgyhogy maradt az, hogy szombat éjjel tök későn hazaértünk a csillagvizsgáló után, vasárnap meg korán keltünk, hogy időben odaérjünk a reptérre.

Megint hétágra sütött a nap, nagyon meleg volt, mi korán odaértünk, úgyhogy megint várnunk is kellett - egy kicsit nézelődtünk az Aeroparkban is. (Itt jártunk már tizenéve, de arra már nem nagyon emlékszik a banda. Azóta viszont már repültek annyit, hogy most a tűzoltóautó jobban megmozgatta a fantáziájukat - ha azt lehetne vezetni, ugye -, mint a repülők.)

Itt egy kicsit alaposabb az előkészítés, mint más programokon, kellett személyi igazolvány, volt a helyszínen ellenőrzés is, de egyébként ez is egy jó kis kirándulás olyan helyen, ahol utasként még véletlenül sem járhatnánk. Itt is nagyon jó idegenvezetőt kaptunk, neki is szívügye volt a repülés, a reptér, úgyhogy nagyon jól vitt minket végig mindenen.

A honlapjukon talált információk alapján azt gondoltuk, hogy a tervezett útvonalon megyünk körbe, egyik napirendi pont a másik után, szép sorban kipipálunk mindent. Lehet, hogy ez valóban így is működik akkor, ha normálisan működik a reptér, de idén a járványhelyzet egy "picit" csökkentette a repülőforgalmat... Nyilván nagyjából ezt az eredeti tervet követtük most is, de folyamatosan nézte az idegenvezető is, a sofőr is a flightradart és úgy időzítettek egyes részleteket, hogy pont ott legyünk, amikor leszáll a nagy gép, meg jön utána egy kicsi és jajj, megint itt egy nagy, megvárjuk? Megvártuk természetesen, meg még egy kicsit is. A kerítés túloldalán is ott állt a sok rajongó és nézték ők is a leszálló gépeket, de mi nemcsak ennyit láttunk a reptérből.

Na, de szép sorjában: az Aeroparknál indul a túra, onnan már busszal megyünk a reptér területére. Először egy rendes beszállás előtti vizsgálat, aztán mehet a menet. Elbuszoztunk a terminál 2. körül minden irányba, megnéztük a felszállásra készülő gépeket: így tankolnak, úgy ellenőrzik, ez van, mielőtt kigurulnak, stb. Érkezett is egy gép, úgyhogy a "parkoláshoz" is volt szerencsénk. Aztán kimentünk az egyik futópálya végéhez, megnéztük a leszálló gépeket. Ezek között tehergépek is voltak, a másodiknak a parkolására is odaértünk. Aztán mentünk megint a terminál felé, ahol egy wizzair gépet kezdtünk nézegetni, hogy hogyan tolják ki, mi minden történik bent, amire elkezdhet gurulni, közben a másik oldalunkon megfordult egy ryanair gép. Ebből rögtön tudta is az idegenvezetőnk, hogy ennek magyar pilótája van, ismeri a repteret, mint a tenyerét, tudja, hogy a másik oldalról hamarabb odaér az épülethez, mint ahogy a wizzair gép elindulna. A fapadosok versenyt futnak az idővel is...

Aztán a tűzoltósághoz mentünk, ahol kinyitották a kapukat és megnézhettük a hatalmas járműcsodákat. És itt megint az aktuális helyzet figyelése következett, mentünk a másik futópályához, most felszálló gépeket akartunk nézni. Persze közben az egyik induló gép mégsem erről a pályáról indult, úgyhogy ment a szurkolás, hogy ne változzon a szél, a többi gép már innen induljon. És összejött, láttunk felszállni is pár gépet (még egy kisgép is pont akkor indult). Elmentünk valamikor a terminál 1. előtt is, meg a karbantartó részlegek előtt, a kis gépek hangárjai előtt, láttunk kiszuperált régi gépeket is itt, ott.

Itt is jól éreztük magunkat, sok érdekes dolgot hallottunk is, láttunk is (ha csak a felét meg tudnánk jegyezni :) ).

Legnagyobb melegben, délben voltunk kint a napon (elég sokszor kellett kiszállni a buszból), gyomrunk már rendesen korgott, úgyhogy egy könnyű ebédet még gyorsan bedobtunk.

Hazafelé megint az eső szórakoztatott minket. Solymárnál megállt a sor, mi nem jutottunk el az akadályig, mert egy gyalogos már szólt valamelyik előttünk álló kocsinak, hogy térdig ér a víz ott elöl. Úgyhogy mi elindultunk hegyre fel, völgybe le, és valahogy kikerültük az akadályt...