2022/04/18

Kiruccanások a tavaszi szünetben

Végre szabad a pálya, lehet menni kirándulni, csavarogni. Irány Bajna!

Ezer éve, hogy arra visz az utunk, sokáig csak a romos épületet láttuk a kocsiból, aztán sokáig a beállványozott munkaterületet, de nem sok látszatja volt. Pár éve viszont végre észrevehető lett a változás. Ma pedig összejött a szabadság is, a nyitvatartás is, elmentünk megnéztük a kastélyt Bajnán.

Az első kereszteződésnél még ott a tábla, hogy merre van a kastély, aztán tovább semmi segítség. Okés, az út mellett van, de azért a parkoláshoz lehet, hogy nem ártana egy tábla. Nem tudom, van-e olykor akkora tömeg, hogy az útszéli néhány hely nem elég... Ma a boltnál nem lehetett volna megállni, mindenki most intézte a húsvéti bevásárlást.

Pedagógusigazolvánnyal ingyenes, egyébként viszont nem túl olcsó a belépő, de legalább tényleg szépet látunk odabent. Túl azon, hogy magát az épületet alaposan helyre kellett pofozni, nagyon szép kiállítást sikerült a kastélyba varázsolni. Rengeteg interaktív anyag, gyerekeknek játék, kedves dolgozók, minden van.

Az első termekben megnéztünk, meghallgattunk pár videót, lapoztunk digitális könyvet, moziztunk. Tetszett, hogy a citera mellett zene is szól, hogy a lovakat nem csak a képeken lehet megnézni, hanem meg is lehet ülni. :)

A parkban is sétáltunk egyet ebben a gyönyörű napsütésben.

A mi gyerekeink azon lepődtek meg, amikor elmeséltük, hogy mekkorát "lovagoltunk" a kastélyban. Hogy arra egyikünk sem gondolt, hogy épp egy kastélyban lehet kipróbálni egy VR-szemüveget, nekik ez most így kimaradt...

Az épületekből is többet fognak még kihozni, valószínűleg, és a parkban is akad még lehetőség.

Klassz volt.

Nem nagy kirándulás, de ez is tavaszi szünet: eredetileg a szigetre indultunk, de az már félúton láttuk, hogy a kisebbik kutyánk nem fogja bírni oda-vissza, meg még a szigeten is, úgyhogy végül csak lekanyarodtunk a Dunához. Annyira szép volt a sok frissen zöldülő bokor, fa a parton, a délutáni fények... Hatalmas kagylóhéjak hevertek a parton. A kutyák is futkostak, élvezték a nagy teret, ők még a vízbe is bemerészkedtek. A parton viszonylag hűvös volt, pedig a víztől távolabb még melegünk is volt. Bolondos áprilisi az idő.

Hihetetlen, de minden összejött, amit elterveztünk a szünetre és annyit segített nekünk az időjárás is, hogy pont egy szabad délutánra megint jobb idő lett. Húsvét vasárnap Solymárra mentünk el, megnézni a várat. A Shell kúttól induló útvonalon andalogtunk végig a patakparton, Érdekes, hogy sokan a vízesés miatt jöttek erre, nekem az nem volt olyan nagy durranás. Engem jobban megfogott az a homokkő-képződmény, ami útba esett. Gyönyörű látvány. Meg is másztuk. A jó idő, a húsvét, minden klappolt másoknak is, úgyhogy elég sokan voltunk, rengeteg kutya volt a kirándulókkal. Apró csemetékből is akadt. Tényleg jól bírható a terep, van forrás, házikó, nagy tér a futkosáshoz, tücskök, bogarak és persze a végén a vár (a vár alatt is van egy parkoló, ha valaki nem akar ennyit sétálgatni).

Ahhoz képest, hogy milyen picike a vár, meglepően sokat ad. Annyira nem hallottunk korábban róla, hogy azt hittük, csak néhány falat találunk majd, ehhez képest, belépős a hely (bár nem drága) és ott helyben is vannak feliratok, hivatkozás a vár honlapjára - ami mondjuk ott a helyszínen nem jött be, de itthon rákerestünk. Érdemes megnézni, rengeteg információ, animáció van fent.

A kilátás a legtöbb irányba pazar, de azért a 10-es út felé nem igazán vonzó a nagy beton építményekkel, Auchannal a háttérben. A hegyek, frissen zöldülő szántók viszont nagyon jók voltak a picit felhős kék éggel, igazi tavaszi hangulat.