2021/08/21

Nyaralás 2021. - Csesznek, Zirc

Még utolsó percben is variáltunk, hogy akkor pontosan mi is legyen a program, mi fér bele a napba. Több várat is kinéztünk, de kiderült, hogy közülük több is éppen felújítás alatt van, tehát nem látogatható. A természetet is be akartuk iktatni, de a legjobbak már messze vannak (ahhoz képest, hogy milyen későn indultunk).

Végül a cseszneki vár lett a győztes.

Egyszer egy hétvégi programról úgy jöttünk hazafelé kettecskén, hogy az egyik körforgalomban nem ott vitt ki a GPS, ahol korábban mindig. Fő, hogy utazunk, gondoltuk akkor és mentünk, amerre vitt a kütyü. Akkor láttam én először viszonylag közelről Csesznek várát és már akkor is tetszett. Mivel akkor csak a kocsiból vettük szemügyre, most ennél komolyabb várlátogatás volt soron. Végigmentünk minden olyan helyen, ahol látogató mehet, és a környéket is megcsodáltuk a magasból. Nem nagy vár, nincs benne túl sok látnivaló, de egynek mindenképpen jó volt.

Megint úgy gondoltuk, hogy lángost eszünk, hisz a vár alatt olvastuk a feliratot, hogy itt kapható a Bakony legjobb lángosa. Hát, ott aztán pont lángost nem találtunk, viszont vele szemben kézműves hamburgert árultak. Úgyis olyan régen ettünk már hamburgert, megint beneveztünk rá. A hely egyáltalán nem olcsó, viszont a kaja is nagyon finom, a kiszolgálás is kellemes.

Innen Zircre gurultunk tovább. Azt tudtuk, hogy az arborétumot meg fogjuk nézni, meg valamit az apátságból is. Az árjegyzéket nézve döntöttük el, hogy a Királyterem és Vöröstorony lesz a nekünk való program. Arra viszont még várni kellett, mert oda csak vezetővel lehet bemenni. Viszont pont úgy sikerült időpontot kapnunk, hogy az arborétum még pont belefért előtte. (Ja és a sör: Marci mondta, hogy itt van egy sörmanufaktúra is, helyben készítenek szupi söröket - ahogy megláttam a pénztárnál, mindjárt szóltam is, hogy lehet jönni válogatni. Egy válogatást hoztunk haza, legyen kóstoló mindenből. :) )

Az arborétumhoz itt egészen használható térképet kaptunk és a parkban is jó volt a "terelés", rengeteg tájékoztató anyag, kisebb, nagyobb táblákkal, ez a park határozottan többet adott, mint a múlt heti.

Megnéztük a középkori kolostorromot is, bár nem sok maradt belőle.

Az épületbe egészen sokan akartunk bemenni arra a programra, amit mi is választottunk. Nem vitte túlzásba a hölgy a tájékoztatást, de kérdezte, hogy láttunk-e már valamit itt, meséltek-e már valamit az apátságról. Mivel a többség igennel válaszolt, nem húzta az időt. A Királyterem hangulata teljesen a gödöllőit idézte, nem véletlenül, itt is Ferenc József és Sissi volt terítéken.

A Vöröstorony egy kicsit meglepett, lentről ugyanis egyáltalán nem láttuk ezt a tornyot, nem tudtuk, hogy ide fogunk érkezni. És persze a torony egyáltalán nem vörös, csak az odavezető lépcsők azok...

A napot egy jegeskávéval akartuk zárni, de azt nem kaptunk itt, úgyhogy csak az út szélén talált táblákat kezdtük követni. Egy kicsit már lementünk a térképről is, de egy totál jó helyre érkeztünk. Végül lett itt sütizés is, nemcsak kávézás, jó lezárása lett a napnak.