2015/07/26

Szeged

Itt is jártunk már évekkel ezelőtt, akkor kempingeztünk, és megnéztünk mindent, ami abba a pár napba belefért. Arra még emlékeztek a gyerkőcök, hogy tetszett a város. Ide inkább csak aludni jöttünk, ahogy előző nap Debrecenbe is, de ha már ott vagyunk, akkor csak kell sétálni egy nagyot a városban is.

Mivel aznap kajakoztunk, jó fáradtan érkeztünk, na és persze jól megéhezve... Viszont elég későn indultunk a városba, úgyhogy már attól is tartottunk, hogy egyáltalán adnak-e még vacsorát ilyen későn, de szerencsére semmi gond nem volt. Inkább azzal vacakoltunk egyet, hogy egyáltalán merre induljunk el.

Végül a Széchenyi tér mellett parkoltunk, és elindultunk a Tisza felé. Ott találtunk is olyan éttermet, ahol a kerthelyiségben le tudtunk ülni, rögtön kiszolgáltak, finomat főztek és megfizethető áron. (És még bogarak sem potyogtak a kajába :))

Mivel már esteledett, a hőmérséklet is kellemes volt, úgyhogy ez egy jó vacsora volt, kint a szabadban.

Még elmentünk este a Kárász utca felé, mert azt tudtuk, hogy ott jártunk annak idején és ott állapítottuk meg, hogy milyen szép az esti fényekben a város. Estére már csak ennyire futotta az energiából, mentünk a szállásunkra aludni, pihenni egy nagyot.

Reggel most nem kapkodtunk, nem voltunk időhöz kötve, úgyhogy ameddig a meleg nem zavart, addig szunyókáltunk. Itt egy kicsit csendesebb is volt a környék, mint Debrecenben, itt tényleg csak a melegből lett sok. Viszont addigra már úgyis hasunkra sütött a nap, nem is ártott felkelni, szedelőzködni. Reggeli után tehát szedtük a sátorfánkat és indultunk egy kényelmes nappali városnézésre.

(A hostelban személyzettel nem is találkoztunk, sms-ben megkaptam minden kódot, így a házba bejutottunk, kulcsot felvettük, pénzt otthagytuk... minden rendben volt.)

A városnézésben is egyetlen nehézségünk volt, az a rettenetes hőség, ami ezekben a napokban mindenfelé jellemző volt az országban. Kárász utca, egyetem, dóm, Tisza part, múzeum környékén most is sétáltunk egyet, a parkban kicsit ücsörögtünk egy padon, aztán mentünk tovább Ópusztaszerre.

(A fénykép még a régi kirándulásról származik.)