2015/07/26

Tanártúra 2015 - buszozás és Brugge

Tavaly augusztusban továbbképzésen voltam, ahol az a nagy szerencse ért, hogy elnyertem a tombola fődíját, egy dél-angliai utazást. Szombaton jött el a nagy nap, indulás Angliába.
Igaz, hogy a megbeszélt időpontnál jóval később értek a buszok a megbeszélt helyre, de olyan pikk-pakk ment a bepakolás, beszállás, hogy alig pár perces csúszással el is tudtunk indulni.
Sajnos a budapesti felvonulás miatt most is elakadtak egy kicsit a buszok, de eljutottunk végre az autópályáig. Többször is megálltunk újabb útitársakat felvenni, egyedül a győri megállónál volt egy kis kavar, a szemközti oldalon várták a buszt.

A mosoni pihenőnél tartottunk egy nagyobb szünetet, welcome drink és folyóügyek után nyakunkba vettük az autópályákat. Kaptunk pár filmet is, de egyébként sem nagyon kellett a társaságot ringatni. Kb 4 óra múlva álltunk meg először, nem volt kellemes az ébresztő. Itt is kaptunk pár percet, aztán mentünk tovább.

Kicsit hosszabb ideig tartott az elalvás, így aztán megint rosszul esett a kora reggeli ébresztő.
Hiába mosakodtunk, hiába kaptuk a kis lélekmelegítőt, indulás után megint bevágtuk a szunyát.
Aztán újabb film következett, mire vége lett, már oda is értünk Brüsszelbe, az Atómiumhoz. Itt vettük fel az idegenvezetőnket, aki egy előző útjánál megállt kicsit szusszanni (velünk addig a tulaj foglalkozott nagyon kedvesen). Itt átvette a stafétabotot a srác. Ha már itt jártunk, kattintottunk néhány fényképet is, de nem mentünk be, csak kívülről csodáltuk az építményt.

Eredetileg Brugge volt az első célpont, most már tényleg oda indultunk. Elhajtottunk a stadion mellett, ahol jó néhány évvel ezelőtt hatalmas katasztrófa történt, leszakadt a lelátó és sokan meg is haltak... aztán ami még utunkba esett, azokról mesélt nekünk az idegenvezetőnk.

A buszról végre hosszabb időre is leszálltunk Brugge-ben, csavarogtunk kicsit a hangulatos kis utcákon. Megnéztünk több teret, hidat, templomot, tornyot, aztán a Főtérre mentünk, volt olyan szerencsénk, hogy a harangjátékot is meghallgathattuk. Itt is alaposan szemügyre vettük a tornyot, a sok szép színes házat, aztán átmentünk a másik térre és be is mentünk a Szent Vér kápolnába, megnéztük... a szent vért is.

Ezután kis szabad program következett, megnéztük a szerelmesek szobrát, a békát is, kollegina vett egy gofrit, aztán leültünk enni. Úgy elbeszélgettük az időt, hogy már szednünk kellett a lábunkat, hogy el ne késsünk. Visszasétáltunk a buszhoz és mentünk tovább Dunkerque-be. Itt volt az első szállásunk. Végül csak ketten aludtunk egy háromágyasban, szóval így nagyon kényelmes is lett. Még elvitte a csapatot egy jó kis vacsizóba az idvez, mi csak egy boltba léptünk be, de a sétán ott voltunk, újabb szépséges utcákat láttunk.

Amennyire ijesztgettek, hogy milyen borzalmas ennyit buszozni, buszon aludni meg aztán főleg, nem panaszkodhatom, teljesen jól aludtam (ha nem kellett volna időnként felkelnünk, semmi gondom nem lett volna), a következő nap teljes értékű volt, kipihenten tudtunk csavarogni Brugge-ben. Persze jól esett este ágyban aludni a busz helyett!