2015/07/26

Tanártúra 2015 - Hestings, Hever

Ma sokáig heverészhettünk, ma itt helyben kezdődött a programunk, és Angliában csak 10-kor nyitnak a múzeumok.

A hestingsi várrom volt az első állomásunk. Siklóval mentünk fel, ez tehát gyors volt, fönt pedig gyönyörködhettünk volna a panorámában, ha nem lett volna ma is minden csupa pára, csupa köd. Eddig ezzel az időjárással nem volt igazán szerencsénk... Bár mondta az idvez, hogy angol időjárást rendelt, annak meg tökéletesen megfelelt végülis! :)

Bementünk a várba, ahol egy mozival kezdtünk. A várhoz kapcsolódó történelmi film volt, természetesen angolul. Ezután kicsit sétálgattunk a falak, romok közt. Lementünk még a várbörtönbe is, de ott már nem sok semmit láttunk, még a panoráma sincs meg, a romok között legalább ennyi plusz is volt.

Lefelé is siklóval jöttünk. Ez is egy muzeális darab. 16 ülőhellyel egy zárt alagútban ereszkedik le a hegyről (és megy fel is természetesen). Még a városka utcáin csavarogtunk egy kicsit. Nagyon hangulatos az a rész. (Azt hiszem nekem minden ilyen kis utca hangulatos :))

Bár hestingsi csataként őrzi az emlékezet, a csata valójában annak a falunak a helyén zajlott, amit ma úgy hívnak, hogy Battle. Ebben a kisvárosban - Battle-ben - már az is gondot okozott volna, hogy megálljon valahol a busz, szóval csak ablakon keresztül vetettünk egy pillantást az apátságra.

Ismét kicsit hosszabb utazás következett, így megvolt a délutáni szieszta is.

A heveri kastély látogatása volt soron. Egy hatalmas park közepén fekszik egy igazi angol váracska, igazán jól fest. Két csoportra oszlottunk, úgy mentünk végig minden helyiségen. Megnéztük Boleyn Anna egykori szobáját, ágyvégét, imakönyvét, Vlll. Henrik ágyát, mindent.

Ezután a parkon mentünk végig: labirintus (egész gyorsan meglett a közepe), vizes labirintus, olaszkert, rózsák kertje, szép volt.

Mára már csak egy kis vásárlás volt hátra és csak egy picit beszélgettünk (bár így sem feküdtünk le korán), pedig holnap reggel korábban kezdünk!