2012/08/25

15-16. nap: Barcelona

Szállásunk a Montjuїc közelében van, itt kezdtük a városnézést. Először az olimpiai stadion mellett parkoltunk le, körüljártuk, belestünk, aztán mentünk közelebb a libegőhöz. Egy kicsit szenvedtünk a jegyautomatával, az én kártyámat nem szerette, csak az apáét, aztán már libegtünk is fel a hegyre.

Mászkáltunk a várban, néztük a kikötőt, meg a várost, a fiúk gyönyörködtek az ágyúkban, aztán a parkban bóklásztunk tovább. Közelebb gurultunk a görögszínházhoz, azt is megcsodáltuk. Itt volt mellettünk a Mágikus szökőkút is, még csak terepszemlét tartottunk.

Délután egy barátságos tengerpartot akartunk keresni, de nekünk valót nem találtunk, így aztán autós városnézésre indultunk az egykori olimpiai falu környékéről. A Sagrada Familia felé vettük az irányt, de most úgy be van csomagolva, alig látszanak ki a tornyok.

Inkább visszagurultunk a hotelba, felderítettük a tetőn a medencét, itt volt nagy pancsolás.
Vacsi után megvártuk, míg sötét lesz, mentünk szökőkutat nézni. A kocsitól fel mozgólépcsőztünk a múzeumig, ott nem igazán hallottuk a zenét, úgyhogy a másik oldalon leereszkedtünk a Mágikus szökőkúthoz. Tök jól néz ki esti kivilágításban a környék, a műsor fogadtatása viszont vegyes volt. Tinédzserkorunk slágerei a gyerekeinket nem hozták különösebben lázba...

A parkoló mellett a játszótéren még szórakoztak egy kicsit a gyerekek, majdnem éjfél lett, mire "haza"értünk.

Másnap: Mára már nagyon profik lettünk a spanyol közlekedésben. A motorosok, biciklisek, akkor mennek, amikor csak akarnak, általában ott, ahol akarnak, a gyalogosokra is csak ritkán vonatkozik a piros lámpa... :) Ami nagyon meglepett, hogy a kereszteződés túloldalán is van lámpa, azt a zebrát külön védik.
(Apa az éjjel valamilyen tanfolyamon vett részt, ma már nagyon tudott ő is - balsávból jobbra kanyarodni, 3 centi helyre leparkolni, meg ilyeneket.)

Délelőtt a belváros volt a program, sikerült kifognunk egy helyet a felszínen, pont elment valaki. Aztán már csak az automatával kellett megküzdenünk, hiába próbáltuk az összes létező bankkártyánkat, egyikkel sem tudtunk fizetni, fel kellett váltani egy pár eurót. Séta közben már találtunk olyan garázst is, amibe mi is befértünk volna.

Végigsétáltunk a Las Ramblason, egészen a Kolumbusz szoborig. Annyira nem jött be: hatalmas tömeg, rengeteg árus, más nem nagyon látszott. Visszafelé mindenféle mellékutcákon tekeregtünk, na azok már tetszettek, azok igazán hangulatosak voltak.

Délután a Güell parkba mentünk fel. Mi be akartunk hajtani a parkolóba, de a rendőr csajszi integetett, hogy menjünk tovább. Másik parkoló meg nem jött szembe. Így esett, hogy kocsival értük el azt a kis kilátó placcot - rajtunk kívül mindenki gyalog jutott el erre a helyre - vajon hol kellett volna megállni?

Este megint a tetőn volt pancsolás.