2014/07/23

8. nap: Korinthosz, Mükéné, Argosz

Ma végre elhagytuk Athént (túl mozgalmas ez nekünk). Egészen könnyen kijutottunk a városból, még utolsó pillantásokat vetettünk a külvárosra, aztán irány dél. Most direkt kerültük az autópályákat, keskeny utakon tekeregtünk megint, itt most egész sok kamion között, mert valami iparterületre is rávitt a GPS.
Aztán egyszer csak autópálya is be lett építve a programba, de ezt most elég olcsón megúsztuk. Ja és ki ne felejtsem, láttunk menet közben egy kidőlt hajót is, de nem tudtunk megállni fényképezni, jöttek-mentek az autók, az út meg nagyon keskeny volt. Hamarosan le is hajtottunk a sztrádáról, elértük a Korithoszi-csatornát. A túloldalán leparkoltunk, aztán visszasétáltunk lenézni a hídról, fényképezkedni. Fantasztikusan kék a víz, iszonyat a mélység, ez most is tetszett, a gyerekeknek is. Még egy kis hajót is sikerült elcsípnünk.
Csak pár perces megállás volt, mert eléggé délidő volt, ilyenkor nagyon durva a meleg is, meg a nap is! :)

Argosz következett, meg akartuk keresni a hotelt, lepakolni, aztán vissza a mükénéi romokhoz. Hát, ez az Argosz egy klassz kisváros. Itt szinte csak egyirányú utcák vannak, annyira szűk a hely mindenütt. Itt végre nincs annyi szemét, nem olyan utcákon sétál az ember, ahol sok "furcsa" embert lát, akármerre néz... Bár a közlekedés itt is igazi görögös, a többi nagyon hangulatos, nagyon tetszik.
Gyors ebéd után mentünk Mükénébe. Már elég késő volt ahhoz, hogy árnyékban is akadt hely, bent sem volt tömeg. (Nem olcsó a belépő, de legalább a kiskorúaknak nem kell fizetniük.) Előbb megmásztuk a dombot, (itt egészen jók az angol feliratok is), aztán a hegy másik oldalán jöttünk lefelé. Ott belebotlottunk egy lépcsőbe, ami valami sötét mélyégbe vezetett. Persze, hogy nem lehetett kihagyni! A telefonokból hirtelen elemlámpák lettek, és csak mentünk, mentünk lefelé. A végén nem láttunk semmi érdekeset, csak elfogyott a lépcső, fordulhattunk vissza.
Bementünk még a múzeumba is. (Itt is találtunk vizet is, wc-t is.) Ennyi volt az eredeti tervünk, de a szállodába jövet megláttunk a hegytetőn egy várat, ezt meg kellett nézni közelebbről is.

Sikerült kocsival is megtalálni a megfelelő utat (GPS eredetileg azt mondta, hogy nem fog menni...) Fölfelé menetben egy darab autó nem jött szembe, könnyű dolgunk volt. A vár viszont valami építkezős munkák miatt le van zárva. Bemenni tehát nem lehet. Nem baj, így is nagyon jó volt a kilátás. Meg a növény is. Dani kérdezte, hogy ez mi, én valami tökfélének saccoltam. Dani le akart szakítani egy termést róla, erre az a vacak akkorát fröcskölt, hogy kaptam belőle még én is. Na, innentől az volt a program, hogy újra fröcskölésre bírjuk ezt a növénykét.* Utána még benéztünk a kitaposott helyen a várba is, majd mentünk tovább. Ez megint Marcis szerpentin volt, de lefelé volt szembejövő forgalom is, legalább 5 kocsival találkoztunk. :)

Van a közelben egy piramis is. (Itt görgess le egészen a Hellinikon/Argoliszig) Hát, ezen akkorát nevettünk. Egy csöpp kis építmény, az is elég romos állapotban, de legalább már láttunk ilyet is. Mellette egy narancsültetvénnyel. Végre a fiúk vágya is teljesült, 1-2 szem narancsot leszedtek a fáról, már nem csak ládából ettünk narancsot! :)
Piramis után újra szálloda, ez vacsoraszünet volt. Sötétedés körül még elindultunk megkeresni a színházat is, de az már zárva volt (3-kor zárják). Így csak egy esti séta lett megint a nap befejezése.

Ez a vár, amit megmásztunk napközben
Most a hotel ablakából is a főtérre látunk, nagy élet van itt ilyen késő este, amikor már jó idő van. Éjfél körül már elfogy a nép, de előtte nem sokkal még a gyerekek is ott fociznak a templom lépcsője előtt.

Itt sok meglepetés ért minket, fele ennyi látnivalóra sem számítottunk. Ez egy klassz hely lett!

* Update: kis segítséggel sikerült megfejteni a növényt. Ez a vaduborka.